Другий міжнародний конгрес

«Органічна Україна 2018»

15–16 березня, Одеса, вул. Гагарінське Плато, 5Б, готель «GAGARINN»

В Одесі біля моря відбувся Другий міжнародний конгрес «Органічна Україна-2018»

organic-congress-2018-404-1200x797.jpg

15−16 березня в Одесі у фешенебельному готелі «Gagarinn» відбувся Другий міжнародний конгрес «Органічна Україна-2018». Його метою було надати інформаційну підтримку органічному оператору, показати переваги та розкрити ризики для тих, хто вирішує перейти на органічне виробництво, відповісти на всі запитання щодо органічних продуктів.

Море, пляж «Аркадія» та чудова весняна погода дуже сприяли спілкуванню на тему природної та корисної їжі та залишили чудові враження від заходу!

У роботі Конгресу взяли участь близько 300 фермерів з усієї України, а також науковці, експерти, журналісті, іноземні гості. В ролі головних ідеологів форуму — менеджер проекту UHBDP Дмитро Ніколаєв, менеджер швейцарсько-українського проекту «Розвиток органічного ринку в Україні», FiBL Наталія Прокопчук, керівник проекту «Агроторгівля України» Андре Піллінг, зірки органічного виробництва, успішні підприємтсва.

Світові тенденції

Сьогодні світовий ринок органічних харчових продуктів, зростаючи щороку на 10−15%, сягнув понад 75 млрд євро. За даними Дослідного Інституту органічного сільського господарства FiBL (Швейцарія), традиційними лідерами у світі за площами під органічними культурами є Австралія (22,7 млн га), Аргентина (3,1 млн га), США (2,0 млн га), Іспанія (2,0 млн га), Китай (1,6 млн га), Італія (1,5 млн га), Франція (1,4 млн га), Уругвай (1,3 млн га), Індія (1,2 млн га) та Німеччина (1,1 млн га).

Nota Bene! Органічними називають тільки ті продукти, які вироблені відповідно до затверджених правил (стандартів), а виробництво пройшло процедуру сертифікації у встановленому порядку.

Тим часом в Україні загальна площа сільськогосподарських земель зі статусом органічних та перехідного періоду — 381 173 га, (0,89%). У 2016 році обсяг органічної продукції, експортованої з України, становив близько 300 тис. тон на суму понад 65 млн. доларів США, на внутрішньому ринку реалізовано продуктів на суму 21 млн євро — приблизно 0,5 євро на особу. Ці показники свідчать не лише про низький рівень купівельної спроможності населення, а й про те, що в країні досі не сформувалися філософія органічного виробництва та споживання, а також державна політика щодо його розвитку.

Закордон, а не додому

Утім, факти і цифри свідчать все-таки про те, що поки органічний сектор українського АПК в основному зорієнтований на постачання сировини за кордон. Тому учасники форуму зосередилися на пошуку шляхів розвитку внутрішнього органічного ринку та збільшення виробництва продуктів із доданою вартістю експортної якості.

За висновками голови асортиментного комітету ГС «Органічна Україна» Олексія Соломки, темпи розвитку внутрішнього ринку органічної продукції відстають від його можливостей. Піонером у 2007 році органічна гречка. В 2008-му вже працювало 14 органічних магазинів, які реалізували 2000 одиниць одного виду продукції, в 2009-му — 36 магазинів продали 12 тис одиниць трьох видів харчів, у 2010-му — 84 магазини запропонували 90 тис одиниць шести видів продуктів, у 2014 році - 2000 магазинів розмістили на своїх полицях понад 600 тисяч одиниць 21 виду продукції. Загалом частка органічних продуктів на ринку України становить не більше 0,1%.

Найбільш популярною українською органічною продукцію на закордонних ринках є малина та суниця садова заморожена, яблука свіжі та мед. Далі йдуть нут/сочевиця, гірчиця/льон, пшоно, горіхи, коноплі, амарант, гарбузове насіння. Такі дані навів Сергій Галашевський, директор сертифікаційного органу ТОВ «Органік Стандарт».

Красиве і корисне

Судячи з дегустаційної виставки, яку влаштували організатори Конгресу, асортимент готової вітчизняної органічної продукції за останні п’ять років розширився. У переліку з’явилися молочні продукти, олія, чаї, джеми, кондитерські та хлібобулочні вироби, фруктові та ягідні пасти та соки, макарони. Органічним проривом 2017-го можна назвати відкриття в Диканьці Полтавської області органічного олієжирового заводу, а також створення виробництва органічних чаїв під торговою маркою MOL’FAR.

Світовий органічний досвід свідчить, що чистими, вільними від хімії можуть бути майже всі продукти, які ми бачимо на полицях супермаркетів: від сала і горілки до цукерок. Наприклад, у Швейцарії на реалізації органічних харчів спеціалізуються два величезних супермаркети, котрі пропонують споживачам близько двох тисяч видів продуктів. Отже, нашим виробникам, торговим мережам і маркетологам є над чим працювати.

На переконання Олексія Соломки, українські супермаркети мають позбутися упередженого ставлення до «органіки». А виробникам щороку варто додавати до своєї лінійки нові товари, дбати про їхню маркетингову привабливість.

І є ще одне важливе уточнення: органічні продукти можуть не «смакувати» у традиційному сенсі (як продукти з додаванням підсилювачів смаку), але вони «справжні» та корисні.

Довідково

Конгрес «Органічна Україна-2018» ініційований Спілкою виробників органічних сертифікованих продуктів «Органічна Україна» та Офісом підтримки реформ при Мінагрополітики за активної підтримки цього відомства. Генеральним спонсором заходу виступив український проект бізнес-розвитку плодоовочівництва UHBDP.

Джерело

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: